15 October 2011

Artis pencungkil gigi mengambil masa kira-kira sembilan bulan untuk mewujudkan rahang-menjatuhkan replika Sagrada Familia Barcelona






Ia telah mengambil sembilan bulan dan lebih daripada 35,000 pencungkil gigi - tetapi Stan Munro telah sekali lagi membuktikan beliau adalah seorang penganut setia yang sebenar untuk terperinci dengan pelancaran karya terbaru.
Maestro membuat model-telah dicipta semula Barcelona ikon Sagrada Familia hanyalah cebisan kecil kayu dan gam PVA.
Dan pembinaan yang menakjubkan sepenuhnya setia kepada reka bentuk asal Antoni Gaudi - dengan muka bangunan kelahiran Basilica dan sangat terperinci menara semua kelihatan.Beliau berkata: 'Ini adalah model 100 saya, dan mungkin yang terbaik. Ia telah mengambil saya sembilan bulan untuk disiapkan, tetapi saya menikmati setiap saat-saat terakhir.
'Ia telah tempoh kasar dengan isteri saya dimasukkan ke hospital sakit. Di tempat-tempat saya sering akan mengambil model ke hospital dan kerja-kerja di atasnya di sana sambil saya duduk di sisi beliau.Beliau menambah: 'reaksi orang terdiri daripada' anda mempunyai masa yang terlalu banyak di tangan anda 'kepada' ini adalah perkara yang paling luar biasa yang pernah saya lihat '.
'Anda telah mengambil kasar dengan lancar dalam perniagaan ini sebagai tidak sentiasa rasa semua orang, tetapi itu adalah seni.
'Sagrada Familia adalah sebahagian daripada bandar pencungkil gigi depan saya. Saya sudah dijual satu sugi bandar ke muzium di Sepanyol untuk sejumlah wang yang besar, tetapi saya tidak boleh mendedahkan angka yang tepat.
'Semoga saya boleh membiayai perjalanan untuk melawat perkara yang sebenar dengan menjual bandar pencungkil gigi di sebelah saya.'
Beliau berkata, masa yang diambil untuk mewujudkan sebuah bangunan yang berbeza-beza, dengan Monumen Washington mengambil kurang daripada 24 jam, tetapi Bangunan Chrysler New York mengambil enam bulan.
Apa yang mengambil yang paling lama adalah penyelidikan, yang menyaksikan beliau memuat turun lukisan teknikal dan imej satelit dan nada pemilik bangunan untuk mendapatkan dimensi yang tepat.
Dia siap sugi City 1 (Sejarah pencakar langit), yang mempunyai 50 bangunan tertinggi di dunia, pada tahun 2005.
Selepas jualan, beliau mengambil keputusan untuk memulakan kerja pada sugi City 2 (Menara dan Candi-Candi) yang akan mempunyai 40 bangunan-bangunan yang dibuat daripada empat juta pencungkil gigi dan 170 liter gam.
Ia termasuk Masjid Biru di Istanbul, Eiffel Tower dan Notre Dame di Paris, Menara Condong Pisa, dan Parthenon di Athens.

1 comments:

The Everyting In My Life said...

respon: effiel...im in love! cerita karut haha.baguss post ini

 
© Copyright 2035 Fareed Kadir
Theme by Yusuf Fikri