05 February 2011

budaya orang kita


adakah wajar?sama-sama kita fikirkan...

situasi: "buat suatu program yang khas untuk rakan-rakan sebaya,program tu dirancang dengan rapi dan tersusun tiada cacat cela,namun tak semua rakan-rakan yang boleh pergi...sebab apa?sebab rakan tu ada aktiviti lain...''

dalam program tu diadakan ,sudah tentu banyak kenangan bersama dan pastinya ingin dikongsi bersama dengan rakan-rakan lain..

yang menjadi persoalan sekarang ini ialah:
  • kenangan itu hanya untuk golongan itu sahaja?
  • apa motif 'nya'?mungkin ada duri dalam daging?
hello!tolong buka minda
hahaaa...ada aku kesah???!!!!

aku tak kisah,cuma kesian dengan orang tu...cuba bayangkan,macam-macam boleh jadi bila kita bersifat demikian.nak tahu?
hubungan kita makin renggang,mindset pun dah berubah..adoo2..

jadi,jangan macam tu...untuk insan yang ideanya nak buat macam tu,sila lah berhenti cepat2..
saya menyeru kawan-kawan dan juga diri sendiri,tolong jangan ada sifat individualistic..

p/s~minta maaf untuk orang berkenaan,bukan nak memburukkan,cuma sebagai nasihat dari seorang kawan...kan dah besar,boleh fikir sendiri...

*tiada kaitan dengan 'geng jangan berolah di sitok'


8 comments:

n. raziebah bakri said...

kenak tok?

..me.. said...

means??

a d e n g said...

hehehe....ok3....

Irman Fareed Kadir said...

hahaaa...ada kisah disebalik cerita

..me.. said...

diam itu kadang2 tidak ok.. so.. story la fren...

Irman Fareed Kadir said...

jah...ada benda tu ok bila kt smpan...so aku rs bnda ni ok bila aku simpan..huhuu..

..me.. said...

dah cita dah pon. hehe

myra` said...
This comment has been removed by the author.
 
© Copyright 2035 Fareed Kadir
Theme by Yusuf Fikri