14 January 2011

kisah 'pak jaga'

ceramah pertama dalam tahun 2009


zaman dia menuntut ilmu di madrasah ad-dinniyah bimiri
teringat waktu itu..

ini sekadar pendahuluan..
tiada kaitan dengan pak jaga..
p/s:bukan pak jaga yang bagi ceramah ni..:P

banyak kenangan manis yang pernah dia lalui..
yang pasti segala kenangan itu akan terbuku dihatinya..
salah satu kisah yang masih segar diingatannya:
...
pernah lari dari pengawal keselamatan sekolah
atas sebab-sebab tertentu..memang kelakar
'pak jaga' tu siap teriak sekuat hati..apalagi
dia dan kawannya pun lari pergi p
adang sekolah...pastu
boleh gelak 'pak jaga'..memang ti
ada perasaan la waktu tu..kesian
tengok 'pak jaga' tu..
suluh suluh guna torchlight untuk cari budak-budak yang lari..
budak yang dicari tu pulak kat padang..
sampai sekarang tak jumpa budak-budak nakal tu..

*minta maaf kat 'pak jaga' tu..hahaa:)

2 comments:

n. raziebah bakri said...

kesian pak jaga...apa ndak kh dpolah dia n kwn2 smpei lari dr pak jga ya kh? ;)

Irman Fareed Kadir said...

biasa lah azie..zaman dolok...xde keja crik keja...sal ati puas..hakhak

 
© Copyright 2035 Fareed Kadir
Theme by Yusuf Fikri