09 October 2011

sebab pulut santan binasa sebab mulut habis pulut


mulut..hah,aku setuju sangat la dengan peribahasa si KSW..tapi kan,rasanya akal pun salah juga..kalau takde mulut macamane akal nak menterjemah apa yang difikirkan..ye la,akal yang waras akan berfikir sebelum mengeluarkan kata-kata..manusia ni biasanya ada yang cakap dulu baru nak fikir.ada juga yang fikir dulu baru nak cakap..so,yang cakap dulu baru fikir tu kena hati-hati,kalau tak hati-hati mulut yang jadi mangsa..pilih la nak jadi yang mana..tapi seelok-eloknya jadi yang fikir dulu sebelum cakap..kerana apa?kalau kena kat manusia yang sensitif.hah!habis la,makan hati la namanya.dah la makan hati,makan lama-lama pulak tu..tak ke masalah jadinya.jadi renung-renungkan dan selamat beramal.amal yang baik-baik je..yang buruk tu buang nun jauh-jauh.ni cuma nasihat dari lubuk hati.jangan nak mengada-ngada.hahaaa

1 comments:

Za said...

renung-renungkanlah

 
© Copyright 2035 Fareed Kadir
Theme by Yusuf Fikri