12 October 2012

Kedukaan

Halluu..sorry, kali ni sye nak guna perkataan aku untuk ganti nama diri saya..biasanya bila dah guna perkataan aku ni, itu menandakan yang seseorang itu berada dalam keadaan yang tidak selesa ataupun marah..yup!aku mmg tgh panasss dgn budak tu..aku bukan nak marah dia..tpi aku xsuka dengan perangai dia tu..tolong lah!kita kat dunia ni bukan hidup sorang tau..kita hidup dalam masyarakat..


**aku kecewa


ni aku nak bagi nasihat sikit..*ingat, xsemestinya aku bagi nasihat ni aku adalah orang yang baik..manusia xsempurna..aku xtau la sama ada nasihat aku ni sesuai atau x dengan ko..kerana dengan ikhlas aku terus terang yang kita ni perlu untuk tolong orang..bayangkan kalo kita pulak yang ditempat ssah..sape kita nak cari??hah!sape?sape lagi kalo bukan family??tapi kalo family jaoh,mcmane?mesti kita cari kawan, member..bagi aku la..jangan la pentingkan diri sendiri..

cmni lah..kalo kita xsuka sekalipun dengan orang tu, xsalahkan kalo kita berbuat baik kepadanya..berbuatlah baik kepadanya walaupun sedikit..kita buat baik, nnti orang pun buat baik kat kite..percaya lah..orang selalu ckp yang kehidupan ni ibarat roda..kadang-kadang kat atas, kadang-kadang kat bawah..maksudny, kadang-kadang kite senang, kadang-kadang kite susah..seriusly,benda ni mmg jadik..

mainpoint aku kat sini ialah jangan malas nak tolong orang, buat baik TAPI, buat baik berpada-pada, tkut ada yang amik kesempatan..

sekian maaf!

1 comments:

Nurul Amira Mohamad Salleh said...

**mencari entry birthday** :)

 
© Copyright 2035 Fareed Kadir
Theme by Yusuf Fikri